Preview

Science. Innovations. Technologies

Advanced search

THE EDUCATIONAL ROBOTICS AS PART OF THE ENGINEERING EDUCATION

Abstract

The problem of engineering and technical profile students training, the es-sence of the «educational robotics» concept are considered in the article. The didactic features of the use of educational robotics is represented. The organization of a pilot project in NCFU is described.

About the Authors

Natalia Tolstova
NCFU
Russian Federation


Denis A. Bondarenko
NCFU
Russian Federation


Konstantin Ganshin
NCFU
Russian Federation


References

1. Асмолов А. Г. Формирование универсальных учебных действий в основной школе: от действия к мысли. Москва: Просвещение, 2011. С 159.

2. Гребнева Д. М. Изучение элементов робототехники в базовом курсе информатики [Электронный ресурс]. Режим доступа: http:// festival.1september.ru/articles/623491.

3. Ечмаева Г. А. Подготовка педагогических кадров в области образовательной робототехники // Современные проблемы науки и образования. 2013. № 2.

4. Копосов Д. Г. Робототехника и микроэлектроника в школе: вопросы подготовки учителей информатики // Всероссийская научно-практическая конференция «Информационные и коммуникационные технологии в науке и образовании» (6-7 апреля 2012 г.): сборник трудов. М.; Чебоксары: Чуваш. гос. пед. ун-т, 2012. С. 46- 48.

5. Пронин С. Г. Возможность использования образовательной робототехники в обучении учащихся средней школы // Молодой ученый. 2014. № 6. С. 111-113

6. Робототехника в лицее [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://licei101.ru/index/robototekhnika_v_licee/0-196

7. Халамов В. Н. Образовательная робототехника на уроках информатики и физики в средней школе: учебно-метод. пособие / под ред. В. Н. Халамова. Челябинск: Взгляд, 2011. 160 с


Review

For citations:


Tolstova N., Bondarenko D.A., Ganshin K. THE EDUCATIONAL ROBOTICS AS PART OF THE ENGINEERING EDUCATION. Science. Innovations. Technologies. 2013;(3):171-177. (In Russ.)

Views: 32


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2308-4758 (Print)