Preview

Science. Innovations. Technologies

Advanced search

Creative pedagogy as an innovative industry and the condition of formation of creativity trainee

Abstract

The article says about the place and value of creative pedagogy in the system of human Sciences and educational practice; as well as the pedagogical conditions of realization of the creative orientation of education of the individual in a continuous educational process

About the Author

Diana Aleksandrovna Khokhlova
NCFU
Russian Federation


References

1. Богоявленская Д. Б. О предмете и методе исследования творческих способностей // Психологический журнал. 1995. № 5.

2. Выготский Л. С. Избранные психологические исследования. М., 1956.

3. Ермолаева-Томина Л. Б. Исследование факторов, детерминирующих индивидуальные различия в проявлении творческой активности // Психология творчества. М., 1990. С. 117–130.

4. Зиновкина М. М. НФТМ-ТРИЗ: Креативное образование XXI века (Теория и практика): Монография. М., 2007.

5. Козленко В. Н. Проблема креативности личности // Психология творчества. М., 1990. С. 131–148.

6. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. М., 1940.

7. Хохлова Д. А. Актуализация статуса креативной педагогики в современном междисциплинарном знании // Вестник Университета (ГУУ). №15/2012. с. 297–301.

8. Чернилевский Д. В., Морозов А. В. Креативная педагогика и психология: учебное пособие для вузов. М., 2001.


Review

For citations:


Khokhlova D.A. Creative pedagogy as an innovative industry and the condition of formation of creativity trainee. Science. Innovations. Technologies. 2013;(2):223-232. (In Russ.)

Views: 120


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2308-4758 (Print)