Development of interactive education in the North Caucasus
Abstract
About the Authors
I. N. MolodikovaRussian Federation
Viktoriya Nikolaevna Galyapina
Russian Federation
References
1. Robert B. Barr & John Tagg (1995) From Teaching to Learning — A New Paradigm for Undergraduate Education Change, vol.27, N.6,November-December, pp.13–25, http://www.ius.edu/ilte/pdf/BarrTagg.pdf
2. from the «Instruction Paradigm» to a «Learning Paradigm» or studentcentered learning vs. teacher-centered practice
3. Бенджамин Блум. Таксономия образовательных целей: Сферапознания, 1956 // Bloom B. S., (Ed.). 1956. Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals: Handbook I, cognitive domain. New York: Longman.
4. Молодикова И., Галяпина В., Лысенко С. 35 классных часов. Ставрополь: Изд-во СГУ, 2012, 186 с.
5. Педагогическая технология — совокупность методов, приемов обучения, гарантировано приводящих к заданному результату» (Юдин В. В. Сколько технологий в педагогике?/ Школьные технологии, №3, 1999).
6. Концепция духовно-нравственного воспитания. Стр.11 http://standart.edu.ru/catalog.aspx?CatalogId=985.
7. Об утверждении «Концепции государственной молодежной политики в субъектах Российской Федерации, входящих в Северо-Кавказский федеральный округ, до 2025 года» http://skfo.gov.ru/obshestvo/molodezh/koncepciya-molodezhnoj-politiki/.
8. Государственная Программа Российской Федерации «Развитие Северо-Кавказского федерального округа на период до 2025 года» www.minregion.ru/upload/documents/2012/08/310812-p.doc.
9. См.: Молодикова И., Галяпина В., Лысенко С. 35 классных часов. с.186; Molodikova I., Galyapina V. Religion (Islamic) Education in North Caucasus: Pupils, Teachers and Experts Opinion // Religion, State &Society. Vol.39. N 2/3 June / September 2011 (P. 263–281).
Review
For citations:
Molodikova I.N., Galyapina V.N. Development of interactive education in the North Caucasus. Science. Innovations. Technologies. 2013;(2):203-214. (In Russ.)