STUDY OF RECREATIONAL NEEDS OF THE POPULATION OF THE SOUTH OF RUSSIA AS A BASIS FOR THE FORMATION OF TOURISM DEMAND IN THE REGION
Abstract
About the Authors
A. V. ShmytkovaRussian Federation
O. V. Ivlieva
Russian Federation
References
1. Воронцова Г.В., Левданская Н.Е. Использование инновационных инструментов маркетинга территории // Наука. Инновации. Технологии. 2013. № 2. С. 107-116.
2. Горшков, М.К., Шереги, Ф.Э. Прикладная социология: Учебное пособие для вузов. М., 2003.
3. Ивлиева О.В., Шмыткова А.В. Территориальная организация туристской инфраструктуры на Юге России // Наука. Инновации. Технологии. 2019. № 3. С. 63-76.
4. Мироненко Н.С., Твердохлебов И.Т. Рекреационная география. М. : Изд-во Московского университета, 1981.
5. Шмыткова, А.В. Изучение рекреационных потребностей как основы формирования туристского продукта (на примере Ростовской области) // Экономико-географический вестник Южного федерального университета. 2008. №5.
6. Федеральная служба государственной статистики [Электронный ресурс]: официальный сайт. URL: http://gks.ru (дата обращения: 20.12.2019).
7. Электронное периодическое издание «Ведомости» [Электронный ресурс]: официальный сайт. URL: https:// www.vedomosti.ru/press_releases/2019/06/05/ostrovokru-sravnil-vo-skolko-oboidetsya-turistam-letnii-otdih-v-rossii-i-za-rubezhom (дата обращения: 15.12.2019).
8. Aguilo E., Alegre J., Sard M. The persistence of the sun and sand tourism model // Tourism Management. 2005. Vol. 26, pp.219-231. 9. Boo S., Busser J. and Baloglu S. A model of customer-based brand equity and application for multiple destinations // Tourism Management. 2009. Vol. 30. pp. 219-231.
9. Chon K.S. Understanding recreational travelers' motivation, attitude and satisfaction // The Tourist Review. 1989, Vol. 44. No. 1, pp. 3-6.
10. Chon K.S., The Role of destination image in tourism: a review and discussion// The Tourist Review 1990, Vol. 45, No. 2, pp. 2-9.
11. Davis D.J., Allen J., Crosenza R.M. Segmenting local residents by their attitudes, interests and opinions toward tourism // Journal of travel research. 1988. Vol. 27, pp. 2-8.
12. Etzel M. J., Woodside A. G. Segmentation vacation markets: the case of the distant and near-home travelers// Journal of travel research. 1982. No 20(4), pp. 10-14.
13. Tasci A.D.A., Gartner, W.C., Cavusgil, S.T. Measurement of destination brand bias using a quasi-experimental design // Tourism Management. 2007. Vol. 28, pp. 1529-1540.
Review
For citations:
Shmytkova A.V., Ivlieva O.V. STUDY OF RECREATIONAL NEEDS OF THE POPULATION OF THE SOUTH OF RUSSIA AS A BASIS FOR THE FORMATION OF TOURISM DEMAND IN THE REGION. Science. Innovations. Technologies. 2020;(2):55-72. (In Russ.)